Benvolgudes famílies,

Com ja deveu saber, el proper dijous 24 d’octubre hi ha convocada una jornada de vaga general educativa a tot l’Estat. El motiu principal de la vaga és el rebuig a l’aprovació de la llei educativa espanyola, la LOMCE que, lluny de millorar el funcionament de l’escola pública, posa en qüestió valors fonamentals i és contrària a l’esperit i les formes de l’educació pública i de l’escola catalana. També es pretén mostrar oposició a les polítiques de retallades que els diferents governs (l’estatal i l’autonòmic) estan aplicant sobre l’educació pública.

Docents i personal del centre considerem que la LOMCE afectarà els vostres fills/es perquè:

-Instaurarà el castellà com a llengua vehicular i posarà fi a la immersió lingüística.
-L’Escola serà menys democràtica, el Consell Escolar passarà a ser purament consultiu i no serà necessari el consens ni l’aprovació d’aquest per prendre decisions.

A més, la contínua aplicació de polítiques de retallades sobre l’educació obstaculitza l’ensenyament de qualitat, fa augmentar les ràtios d’alumnes a les aules, no permet cobrir les baixes dels docents des del primer dia i deixa les escoles cada cop amb menys mestres. També han empitjorat les condicions laborals dels funcionaris interins i substituts.

Davant d’aquesta situació amb la qual tots els mestres de l’escola estem en desacord, alguns de nosaltres ens adherim a la vaga. Tot i que no es duran a terme les activitats escolars habituals els alumnes afectats seran atesos degudament.

Estem absolutament convençuts i convençudes que l’ensenyament públic és un pilar fonamental en una societat democràtica i que cal defensar-lo col·lectivament i amb fermesa. És per això que us convidem a donar el vostre suport a la VAGA assistint a l’acte reivindicatiu que tindrà lloc a la plaça Major de Vic a les 18:00h del dia 23 d’octubre, convocat per la Plataforma “Educació és Futur” i d’aquesta manera sumar esforços.

US HI ESPEREM, JUNTS ENS FAREM SENTIR MÉS!

Cordialment,

L’equip de mestres de l’escola.

Comunicat de premsa