Informació general AFA
L’ AFA som tots, els que col·laborem activament, els que ajudem puntualment quan fa falta gent i els que participem de les activitats que s’organitzen. L'AFA del Guillem vol ser viva, i la nostra força és la participació i la comunicació.

Què és l’AFA?

L’AFA és una entitat sense afany de lucre, reconeguda legalment al registre d’associacions, i, formada per les famílies de l’escola, amb la voluntat d’aconseguir, juntament amb els/les docents, la millor formació pels nostres fills i filles, organitzant serveis complementaris, reivindicant la qualitat de l’ensenyament, i vigilant davant les responsabilitats de les administracions.

Què fa l’AFA?

Dóna suport a les famílies, professorat i alumnat, en tot allò que contribueixi a la millora de la qualitat de l’ensenyament.

Promou la participació de les famílies de la comunitat educativa, potenciant la seva implicació en el funcionament del centre.

És la principal interlocutora que tenen els/les docents i l’equip directiu per tractar els temes que afecten a tot el col·lectiu de famílies.

Participa en la presa de decisions i en el govern del centre mitjançant un representant al Consell Escolar del centre.

Orienta a les famílies en l’exercici dels seus drets i obligacions com a membres d’un centre educatiu sostingut amb fons públics.

Administra i gestiona els recursos que aporten les famílies.

Qui decideix a l’AFA?

L’Assemblea és l’òrgan suprem de govern de l’associació i és on totes les famílies, opinem i decidim sobre els temes que ens preocupen de l’escola. Perquè aquestes decisions i projectes arribin a bon terme, l’Assemblea delega en la Junta de l’AFA aquesta responsabilitat.

Les funcions de l’Assemblea són:

Debatre i aprovar el pla d’actuació i pressupost de l’associació.

Eventualment debatre i votar esmenes dels estatuts de l’associació.

Debatre i votar temes d’objectius i estructura de l’associació.

Triar o renovar els membres de la Junta per al següent període.

Estructura de l’AFA

Per a un bon funcionament de l’AFA, ens cal una estructura àgil i clara, i cal voluntat i compromís  per part dels membres actius d’aquesta. No hi ha tasques més importants que altres, totes ho són, i l’esforç de tothom suma per tirar endavant la nostra AFA.

La Junta de l’AFA, formada per un president/a, un vicepresident/a, un secretari/a, un tresorer/a, i vocals (normalment responsables de les comissions), és l’òrgan que regeix i coordina el funcionament de l’associació exercint la direcció per delegació expressa de l’Assemblea, i ha de:

Vetllar pel compliment dels fins definits als estatuts.

Iniciar, coordinar, i donar recolzament a les activitats que es proposin, sempre que s’ajustin als objectius de l’associació.

Posar en pràctica les decisions de l’Assemblea.

Administrar les finances de l’associació i dirigir la feina administrativa que generi aquesta.

Comissions de l’AFA

L’organització en comissions és una fórmula que ens permet organitzar i gestionar eficaçment el funcionament de l’AFA, i els serveis, projectes i activitats que ofereix. Les comissions:

Recullen informació, fan propostes, dissenyen projectes i els posen en pràctica.

S’organitzen independentment de la Junta, però hi estan relacionades.

Es poden crear tantes comissions com siguin necessàries.

Cada comissió està coordinada per un responsable que assumeix la seva representació i dinamització.

Junta de l’AFA

Presidenta i representant al Consell Escolar: Diana Piferrer