Aprenem a escriure la lletra Guillem

La pauta que es fa servir a l’escola per escriure la lletra Guillem és la pauta Montessori. Aquesta es divideix en tres espais:

1. Cel: interlineat superior
  2. Terra: interlineat intermedi
  3. Mar: interlineat inferior

A través del conte, presentem les lletres com elements que viuen en un món. Totes elles, doncs, viuen a la terra. Lletres com la n, les vocals o la s viuen exclusivament a la terra, doncs s’escriuen sempre dins l’espai central de la pauta. Lletres com la j, la g o la p viuen a la terra però els agrada refrescar-se al mar i hi posen una pota, són les que es comencen a escriure en l’espai central però baixen cap a l’interlineat inferior. Lletres com la b, la l o la d són molt somiadores i sempre toquen al cel. Finalment, hi ha una lletra molt especial, la f, perquè és l’única que viu al cel, a la terra i al mar.

Des de la Junta de l’AFA es va traslladar a direcció la demanda de les famílies per conèixer el traç de la lletra Guillem i per, així, acompanyar els seus fills i les seves filles en el procés d’adquisició de l’escriptura. En la primera reunió del Consell Escolar es va proposar materialitzar-ho amb la creació d’un vídeo.

Montse Canudas va ser l’escrivana dels primers documents escrits sense lligams i una de les autores dels llibres d’en Pau i la Laia. Amb la seva col·laboració, a qui li agraïm molt la seva predisposició, i de la Vicky, avui publiquem el vídeo amb totes les grafies de l’alfabet i, també, en ordre com es presenten a l’escola. Esperem que us sigui útil.