A l’escola i a casa, tens amics insubstituïbles!

Per millorar la salut cal menjar fruita i verdura en cada àpat, tant a casa com a l’escola. I a més cal tenir un estil de vida actiu. Per això, des de l’escola potenciem i recolzem accions que afavoreixen la salut dels infants.

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació amb la col·laboració dels Departaments d’Educació i Salut han engegat, un curs més, el pla de consum de fruites i verdures a l’escola.

Aquest pla és una iniciativa que consisteix a distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca a les escoles per consumir durant l’esmorzar i/o berenar.

Pla de consum de fruita a les escoles

La fruita es distribueix en funció de l’estació de l’any, la proximitat del centre a la producció i la qualitat.

Al Guillem fa anys que participem en aquest programa i, mensualment, rebem caixes de fruita i hortalisses per tal d’augmentar el consum de fruita i per incidir en la necessitat d’una alimentació saludable. Així que, una setmana al mes, l’alumnat pot escollir menjar les fruites i hortalisses que arriben del programa a l’hora d’esmorzar i/o berenar.

A més, i gràcies a l’aportació de fruites i hortalisses a càrrec de l’AMPA, l’alumnat d’infantil i de cicle inicial treballa l’autonomia a l’hora de menjar i aprèn els hàbits saludables tenint la possibilitat de berenar cada dia fruita a la tarda.