Els tallers emocionals formen part del “Programa de cooperación territorial orientación y refuerzo para el avance y apoyo en educación” cofinançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel “Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació del Fons Social Europeu 2014-2020”.

Escoltant les consignes

Es va plantejar a l’alumnat participant una dinàmica col·laborativa que consistia en fer un dibuix per parelles. No era tan fàcil, doncs només tenien un sol bolígraf i només disposaven d’un temps determinat. L’objectiu era aconseguir fer el dibuix establert, el màxim precís possible, respectant el temps delimitat i en parella.

Les parelles amb els seus dibuixos

Amb aquesta proposta, l’alumnat va haver de gestionar com es repartir al material i com gestionaven el temps entre ells/es.

Alumnat que espera amb el temps exhaurit.
Alumnat que espera amb el temps exhaurit

La primera tasca era aconseguir que cada membre de la parella fes un dibuix en mig full, amb el temps marcat. Per realitzar aquests dibuixos, cada parella havia de prendre decisions com, per exemple, qui agafava primer l’estri (llapis, bolígraf, retolador…). En la segona, un/a membre de la parella agafava el canell del seu company o de la seva companya, que agafava l’estri, i havien de fer un dibuix prèviament establert pel dinamitzador.

Exemple de dibuixExemple de dibuix

Exemple de dibuix

Els exercicis variaven de consigna, també. En alguns es podia parlar, en d’altres no podien fer-ho i, per tant, havien de buscar altres maneres de comunicar-se, sobretot fent ús de la comunicació no verbal.

Programa operatiu d’ocupació, formació i educació de l’FSE 2014-2020
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu