El procés de preinscripció escolar s’inicia a principis de març i acaba amb la formalització de la matrícula, a finals de juny.
Durant tot aquest temps hi ha dates i terminis associats a actuacions clau que hauràs de tenir presents, ja que determinen l’assignació final de places als centres educatius.

11 de maig de 2023: llista ordenada baremada

Calendari de preinscripció i matrícula

Procés de preinscripció és molt llarg, comença després de portes obertes i acaba el juny.

Calendari previst:

Del 29 de maig a l’1 de juny de 2023: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
  9 de juny de 2023: oferta final de places escolars
 11 de juny de 2023: llista d’alumnes admesos i llista d’espera.
 Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.
 Del 20 al 28 de juny de 2023 (ambdós inclosos): Període de matrícula per als alumnes preinscrits, amb plaça assignada al segon cicle de l’educació infantil, a l’educació primària.

A la web preinscripcio.gencat.cat del Departament d’Educació que us donarà suport en la tramitació telemàtica, us guiaran pas a pas durant tot el procés de preinscripció. S’inclouen podcast, vídeos, i preguntes més freqüents

Us deixem els enllaços publicats a la web del gencat.cat

La informació que es pot veure a continuació correspon al curs 2022-2023. Properament es publicarà la informació corresponent a la preinscripció del curs 2023-2024.

També trobareu un butlletí Infoescola, edició especial de la preinscripció escolar, que inclou les novetats per al curs 2022-2023 i tot allò que les famílies cal que tingueu en compte: tria de centre, sistema de puntuacions, com emplenar la sol·licitud, etc. Així mateix, us animem a difondre el butlletí entre les famílies, les quals s’hi poden subscriure mitjançant aquest enllaç.

Reuneix tota la documentació identificativa (llibre de família i DNI o NIE del pare/mare/tutor/tutora). Cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.
Tots els infants que han estat matriculats en una llar d’infants o en una escola bressol a Catalunya a partir del curs 2021-2022 tenen assignat un codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya, el RALC. Consulta l’identificador de l’alumne/a