Divendres dia 5 de juny es va celebrar la 17a Bicicletada/caminada del dia mundial del medi ambient a Vic.
Un total de 350 nens i nenes de 9 escoles de Vic (Andersen, Pare Coll, Centre, Sagrat Cor, Sínia, Sentfores, Sta Caterina, Salarich i Guillem) van sortir des del seu centre en bici o a peu, i van fer un petit recorregut per diferents carrers de Vic i de l’Anella Verda fins al punt de trobada al riu Gurri. Un cop allà van compartir un esmorzar plegats i es van fer una sèrie de tallers per conèixer la realitat del riu Gurri i la fauna que hi habita.
Es van fer un taller de pesca elèctrica on es van trobar molt barbs de muntanya, que indiquen una bona qualitat de l’aigua del riu i un bon estat i un taller per conèixer com era el riu fa 100 anys, com era fa 50 anys i com és ara, observant la millora que està tenint l’ecosistema en els darrers anys.
Un taller d’anellament d’ocells amb diferents espècies que viuen al bosc de ribera, identificant-los, pesant-los i aprenent el concepte de l’anellament i un taller per conèixer els sons dels ocells més habituals que troben a l’entorn del riu.
Un cop finalitzats els tallers, es va entregar un petit obsequi a cada nen i es va tornat en bicicleta o a peu a l’escola.

17 Bicicletada/Caminada del dia mundial del medi ambient