L’AMPA ha organitzat pel diumenge 23 de febrer, a les 11:00 h., del matí una activitat relacionada amb l’ofici d’il·lustrador. Des de l’AMPA us proposem un matí amb l’il·lustrador Valentí Gubianas i, per tal que el pugueu conèixer una mica, hem elaborat el següent article.

la-julia-te-un-estel-9788424623340

Valentí Gubianas i Escudé va néixer a Navàs el 1969. Va estudiar a l’Escola Massana, on va descobrir l’ofici d’il·lustrador. Té com a referents la Montse Ginesta i la Carme Vendrell, reconegudes il·lustradores del nostre país, l’obra de les quals en Valentí sempre ha admirat.

Si penso per què em dedico a fer d’il·lustrador, arribo a la conclusió que és gràcies a la meva família i els meus amics, que m’han donat sempre molt de suport i m’han estimulat a ser feliç treballant”. Informació extreta del llibre:

Pep Molist; il·lustracions de Valentí Gubianas. La Moli i la Doli. Barcelona: Barcanova, 2010.

Valentí Gubianas acostuma a il·lustrar principalment obres infantils però també fa dibuixos per a particulars, per a publicitat així com murals per a escoles i biblioteques. Els dibuixos d’en Valentí tenen un toc naïf, que omplen de tendresa i la dolçor les pàgines de cadascuna de les obres que il·lustra.

L’escoltisme és una part molt important de la meva vida, amb tot el que comporta d’estimació a la natura, de compromís amb el país i de servei als altres. M’imagino que les meves il·lustracions reflecteixen aquestes inquietuds, que, a mesura que creixo, també creixen…” Informació extreta del llibre:

L’any 1995 publica el seu primer llibre, il·lustrant una història d’Elena O’Callaghan i a partir d’aquí comencen a succeir-se les il·lustracions per a obres d’autors, sobretot del nostre país, però també per a autors d’Espanya i de fora de l’Estat espanyol, com per exemple un llibre infantil de Noah Gordon, Seis historias de animales.

A continuació esmentem algunes de les obres que ha il·lustrat en Valentí Gubianas:

–       Andreu Martín. El llibre de llum. Barcelona: Columna, 1995.

–       Montserrat Galícia. Copérnico, planeta habitable. Barcelona: La Galera, 1997.

–       Jaume Huch. L’Elefant i la cuca de llum. Barcelona: Destino, 1999.

–       Xavier Hernández. La Llumdemaig i l’arc de Sant Martí. Barcelona: Cadí, 2000.

–       Glòria Marín. La llufa, quina mofeta!. Barcelona: Barcanova, 2000.

–       Núria Pradas. L’extraordinària píndola rosa. Barcelona: Cruïlla, 2001.

–       Estel Baldó. El gegant. Barcelona: Barcanova, 2003.

–       Hans Christian Andersen. Contes d’Andersen. Alzira: Bromera, 2005.

–       Elena O’Callaghan. Bestioles menudes. Barcelona: Cruïlla, 2005.

–       Maria Enrich. Les cotorres fugitives. Bellaterra: Lynx, 2006.

–       Pepa Guardiola. La medalla de les formigues. Barcelona: Baula, 2006.

–       Eduard José. La Júlia té un estel. Barcelona: La Galera, 2006.

–       Joan de Déu Prats. 3 contes de Nadal. Barcelona: Abadia de Montserrat, 2006.

–       Iñaki Zubeldia. ¡Mamá!. Barcelona: Edebé, 2006.

–       Fina Casalderrey. Un cavall de foc. Barcelona: La formiga blanca, 2007.

–       Anna Gasol, ad. En Joan sense por. Barcelona: Teide, 2007.

–       Les històries del sol rodamón. Barcelona: Cruïlla, 2007.

–       Enric Larreula. El gripau vermell. Barcelona: Baula, 2007.

–       Eduard Márquez, ad. La Bella i la Bèstia. Barcelona: Cruïlla, 2007.

–       Joan Boher. Els Reis d’Orient i el misteri del camell perdut. Barcelona: Edicions Baula, 2008.

–       Eulàlia Canal. Un somni dins el mitjó. Barcelona: La Formiga, 2008.

–       Xavier Carrasco. Fem una festa. Barcelona: La Galera, 2008.

–       Francec Miralles. Bestiari. Barcelona: Alfaguara, 2008.

–       Pep Molist. El meu primer llibre de Sant Jordi. Barcelona: Baula, 2008.

–       Montserrat Tobella. La màgia dels regals. Barcelona: Baula, 2008.

–       Pep Tort. Bada. Barcelona: Edicions Cadí, 2008.

–       Elena O’Callaghan. La mar de bèsties. Barcelona: Cruïlla, 2009.

–       Quim Pujolar. Un secret llunàtic. Berga: Edicions de l’Albí, 2009.

–       Noah Gordon. Seis historias de animales. Barcelona: Pirueta, 2010.

–       La  llebre i la tortuga, adaptació d’una faula d’Isop. Barcelona: Baula, 2010.

–       En Jack i els pèsols màgics. Barcelona: Baula, 2010.

–       Pep Molist. La Moli i la Doli. Barcelona: Barcanova, 2010.

–       Marta Queralt. En Patufet. Barcelona: Cruïlla, 2010.

–       Salvador Comelles. Com gat i gos. Barcelona: Castellnou, 2011.

–       El lleó i el ratolí, adaptació d’una faula d’Isop. Barcelona: Baula, 2011.

–       Anna Gasol. Sorpresa. Barcelona: Barcanova, 2011.

–       Tessa Julià. Em vaig casar amb els meus pares. Barcelona: Animallibres, 2011.

–       Anna Gasol, ad. Tres contes de dracs. Barcelona: Baula, 2011.

–       Endevina, endevinalla, quin animal s’amaga?. Barcelona: Edicions Cadí, 2011.

–       Bernadette Cuxart. La Rínxols d’or. Barcelona: Baula, 2012.

–       Anna Gasol. Anem al metge. Barcelona: Baula, 2012.

–       Anna Gasol. La lluna té un amic. Barcelona: Baula, 2012.

–       David Martí. El guerrer adormit. Barcelona: Edicions 62, 2013.

–       Pep Molist. La Moli, la Doli i la teeela de color vermeell. Barcelona: Barcanova, 2013.

DownloadedFile

A la Biblioteca de l’escola podreu trobar durant tot aquest mes de febrer algunes de les obres que ha il·lustrat en Valentí Gubianas. I si voleu conèixer més obres il·lustrades per en Valentí Gubianas, podeu consultar el Catàleg de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona: www.aladi.cat (d’on hem extret les portades que acompanyen la citació de les obres)

Si feu la cerca per autor: Gubianas, Valentí  trobareu totes les obres que ha il·lustrat i que tenen les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona:

Per més informació sobre en Valentí Gubianas, consulteu el seu blog (d’on hem extret la fotografia de l’autor que acompanya aquest article) :

Cartell_Gubianas