Avui, dia 16 de setembre de 2016, els alumnes de sisè hem anat a visitar l’exposició Festioles al Museu de l’Art de la Pell per saber més coses sobre la cultura popular vigatana.

Ens han explicat diferents coses com: quan pesen algunes festioles, quants metres, com es diuen, llegendes, l’antiguitat, com s’anomenen les festioles segons la mida…

En primer lloc hem anat caminant des de l’escola fins al Museu. Un cop allà se’ns ha presentat la Marta, que és la noia que ens ha fet les explicacions. Ens han ensenyat el drac de Sant Jordi, que és fabulós i ens han explicat que dins del drac hi caben vint persones aproximadament, comptant que tres porten els tres caps del drac.

A continuació hem pogut veure la Guita de Vic i la Marta ens ha explicat per al correfoc porta petards encesos a la boca, ens ha explicat que és una barreja d’una mula, d’una girafa i d’un drac.

Llavors hem vist la guita petita i ens ha estranyat que fos tan petita comparada amb l’altra però ho hem entès tot quan ens han explicat que estava feta perquè els nens i nenes la poguessin portar.

Després de veure la guita petita ens han ensenyat tots els gegants, ens hem quedat de pedra en veure quants n’hi havia. El primer que hem vist és en Quel l’Adober que és el gegant del museu, també hem vist els de la nostra escola: el rei Jaume I i en Guillem de Mont-rodon.

A continuació ens han explicat la història d’alguns capgrossos i els que més ens han agradat han set en Miqueló i la Guillermina, els de l’escola. Aquí ha acabat la nostra visita la Museu.

Finalment hem tornat a l’escola, i la caminada s’ha fet una mica llarga perquè estàvem cansats, però de camí hem fet el que sabem fer més bé, parlar!

En conclusió aquesta sortida ens ha agradat molt a tots, estava molt ben explicada i hem après moltes coses. Ens ho hem passat bomba i esperem que us animeu a anar-hi.

Aquí teniu el recull de fotos:

dsc02026