Premsa

Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia (agost 2021)
RESOLUCIÓ SLT/275/2021, de 5 de febrer, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.
Gestió de casos de COVID-19 als centres educatius, 1 de desembre 2020
RESOLUCIÓ SLT/2983/2020, de 21 de novembre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya. i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.
RESOLUCIÓ SLT/2700/2020, de 29 d’octubre, per la qual es prorroguen i es modifiquen les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.
RESOLUCIÓ SLT/2620/2020, de 25 d’octubre, per la qual s’adopten mesures de salut pública, de restricció de la mobilitat nocturna, per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya.
Actualització “Procediment d’actuació enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2”, 18/10/20
Actualització “Procediment d’actuació enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2”, 30/09/20
Criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat i formació d’adults, davant la prolongació del període de confinament pel Covid19.
L’Ajuntament de Vic repartirà entre avui i demà un total de 1.279 targetes moneder per substituir les beques menjador
Mesures excepcionals i recomanacions per garantir l’alimentació infantil en casos de vulnerabilitat social en relació al COVID-19
Instrucció 3/2020, de 13 de març, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d’aplicació al personal al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2.
Instrucció 1/2020, de 12 de març, sobre mesures preventives, de protecció i organitzatives d’aplicació als centres i serveis del Servei d’Educació de Catalunya amb motiu del coronavirus SARS-CoV-2
Comunitat del govern, 12 de març
Nota de premsa, Ajuntament de Vic
Notes de premsa, connecta amb l’actualitat
El Departament d’Educació tanca l’escola Bernat Metge del Prat de Llobregat a causa del coronavirus
Educació tanca tots els centres d’Igualada, Jorba, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí seguint instruccions de Salut per contenir el coronavirus
El Departament d’Educació tanca l’Escola Feliu i Vegués de Badalona a causa del coronavirus

A l’escola

Com a mesures per prevenir la propagació de la malaltia s’han pres les següents:

La principal és rentar-se les mans amb freqüència amb amb aigua i sabó, abans d’esmorzar i després de l’hora de l’esbarjo. D’aquesta manera s’aconsegueix matar el virus si està a les mans.

També s’ha explicat a l’alumnat mesures d’higiene respiratòria. En estossegar o esternudar, és recomanable cobrir-se la boca i el nas amb el colze flexionat o amb un mocador de paper. Haurem de llançar el mocador i rentar-nos les mans immediatament. Així s’evitarà la propagació de gèrmens i virus.

L’OMS recomana un preventiu distanciament social d’almenys un metre de distància entre persones que tinguin símptomes. És el cas de les que esternuden, estosseguen o tenen febre. És una manera d’evitar inhalar el virus si projecta petites gotes que contenen el virus.

Una altra recomanació és evitar tocar-se els ulls, el nas i la boca, per on podem transferir el virus, ja que les mans toquen moltes superfícies que poden estar contaminades.

Es ventilaran totes les aules del centre quinze minuts diaris.

Si l’alumnat té febre, tos o dificultat per respirar, l’alumnat no podrà assistir al centre i haurà de demanar atenció mèdica a temps. S’ha d’informar de si s’ha viatjat a una zona on s’hagi notificat la presència del Covid-19 o si s’ha tingut contacte amb algú que hi hagi anat i tingui símptomes respiratoris.