El 9 NOU va publicar un article dilluns, 1 d’abril, que és rellevant per nosaltres i us volem compartir:

La preinscripció per al curs 2019-20120, que va començar divendres, incorpora quatre grups addicionals a escoles de Vic per fer front a l’arribada d’alumnes durant el curs.

El curs vinent els centres educatius d’Osona sumaran, d’entrada, tres aules més de P3 i les mateixes de 1r d’ESO respecte a l’actual. Aquest divendres es van iniciar les preinscripcions escolars de cara al curs 2019-2020 en què s’ofereixen 79 grups de P3 respecte als 76 que hi ha actualment. Segons Júlia Estaran, cap de l’Àrea per a la Coordinació i la Planificació Escolar a la Catalunya Central, un grup es guanya a l’escola La Monjoia de Sant Bartomeu del Grau i un altre a Els Castanyers de Viladrau. En el cas de l’Escola Joan XXIII de Balenyà, perden un grup de P3 “per la natalitat del municipi”, diuen des dels serveis territorials. En aquest centre en funció dels infants hi ha cursos desdoblats i d’altres que no. Els altres grups que creixen es donen en escoles rurals en funció de com s’agrupen els infants. Una de les dades d’aquesta preinscripció és la creació de quatre grups addicionals en centres de Vic per fer front a la matrícula viva que hi ha durant el curs. Se n’obre un a 2n a l’escola Andersen, a 3r al Guillem de Mont-rodon, a 4t al Doctor Joaquim Salarich i a 5è a La Sínia. Pel que fa a 1r d’ESO, segons les dades del departament se n’ofereix el mateix nombre que hi ha ara, 86, i ja preveuen que “l’any vinent hi haurà un creixement fort” en els alumnes d’aquesta edat. Al Ripollès es mantenen nou grups de P3 i també nou a 1r d’ESO com a l’any passat, entre els centres públics i concertats, segons dades dels Serveis Territorials d’Educació de Girona. Al Moianès, són cinc tant al primer curs d’Educació Infantil com al primer de Secundària.

Pel que fa a la previsió de nous centres, tenen en les previsions la construcció del nou edifici de l’Institut de Gurb i també l’ampliació de l’escola El Rocal de Montesquiu. També posaran mòduls a l’Institut de Taradell i a l’institut-escola Marta Mata de Torelló. Al Ripollès d’entrada només es preveu el trasllat al nou centre de l’escola Pirineu de Campdevànol després d’aquesta Setmana Santa.

Article de Guillem Rico.