Els infants de primer curs de l’escola han rebut un estoig d’higiene bucodental:

estoig bucodental

L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha començat a distribuir estoigs d’higiene bucodental entre els escolars de primer de primària de Catalunya. Aquesta acció te com a objectiu fomentar el raspallat de les dents com un hàbit de salut bucodental essencial per a la prevenció de la càries i altres malalties bucodentals. L’Enquesta de Salut de Catalunya (ESCA) de 2012 mostra que només la meitat dels infant de 5 a 14 anys es raspallen les dents més d’un cop al dia.

La nostra escola ho ha sol·licitat a través de l’Ajuntament de Vic, i hem pogut rebre un estoig d’higiene bucodental que inclou un raspall de dents infantil i un tub de pasta de dents fluorada per a tots els infants de primer de primària.

Des de l’escola recomanem que els nens que fan ús del menjador, portin l’estoig i el raspall de dents marcat amb el nom, per raspallar-se les dents després de dinar, recordeu que a l’escola no cal fer ús de la pasta fluorada al migdia, reservarem la pasta per fer-ho a casa.

Els escolars de primer de primària tenen l’edat idònia per aprendre a raspallar-se les dents correctament i adquirir aquest hàbit de salut bucodental per a la resta de la vida. Per recordar als nens la forma correcte de raspallar-se les dents us deixem el vídeo demostratiu  del Canal Salut de la Generalitat .  “Com hem de raspallar-nos les dents” , us recomanem que hi doneu un cop d’ull.

Aquí us adjuntem un vídeo de com raspallar-nos les dents correctament, el recordeu?