Durant el curs escolar, l’alumnat de 5è han creat, gestionat i tancat una cooperativa.

A continuació, us expliquem les fases del projecte CuEmE.

FASE 1: CONSTITUCIÓ DE LA COOPERATIVA
Per constituir la cooperativa, vam organitzar assemblees i reunions per escollir el nom, per determinar quin seria el nostre capital social, els càrrecs que ens representarien i l’elaboració d’uns estatuts. En aquesta fase també vam haver de fer les gestions per legalitzar la cooperativa i donar-la d’alta a l’oficina d’atenció al ciutadà de l’ajuntament.

FASE 2: IMATGE CORPORATIVA
Després de la constitució de la cooperativa, vam haver de dissenyar la imatge corporativa de la nostre empresa. Aquest procés, també va ser participatiu i compartit per tots els/les participants, va donar lloc a un logotip que representava molt bé la nostra cooperativa.

FASE 3: PRODUCCIÓ
A l’assemblea de la cooperativa vam presentar els diferents prototips que vam elaborar els/les alumnes per tal d’escollir-ne 4 o 5 per votacions. Aquests serien els productes que, durant el curs, elaboraríem.
Nosaltres vam elaborar els productes, els vàrem etiquetar i, prèviament, es va fer un petit estudi de mercat, reflexionant sobre quins eren el productes més votats i el millor preu de venda de cada producte escollit.

FASE 4: VENDA AL MERCAT LOCAL (PLAÇA MAJOR)
Els nois i noies de la cooperativa vam anar al mercat de la plaça Major per oferir els productes que s’havien creat. Vàrem aprendre a vendre, a tractar els clients, a fer publicitat i màrqueting, a muntar la parada del mercat, a presentar els productes i a manegar diners. Ens va caler una bona organització i una bona feina prèvia per tal que sortís tot com ho havíem planificat. Els resultats van ser molt engrescadors i sorprenents, ho vam vendre tot!

FASE 5: RESULTATS
Finalment, va arribar el moment de fer el recompte dels diners de la venda al mercat. L’alumnat va aprendre a fer diferents càlculs per fer el tancament econòmic de la cooperativa. A través d’una votació, l’alumnat va decidir l’entitat social del municipi, l’Associació ADFO, a la qual es va donar la quantitat de 150 euros dels beneficis obtinguts per les tres cooperatives de l’escola.
Els/les alumnes i els mestres hem avaluat i hem fet balanç de tot allò que hem après amb el projecte, com ens hem sentit, com hem treballat…
Finalment, amb els beneficis nets de les tres cooperatives, vam poder gaudir d’un dia de piscina, per tal de fer un bon tancament del projecte. Ens ho vam passar molt bé!

A continuació, us posem l’enllaç amb totes les fotos de les tres cooperatives de les diferents fases del projecte.

FOTOS CUEME