Un nou curs escolar arriba a la seva fi. L’escola és buida d’infants, no hi ha moviment pels passadissos i només se senten les veus d’alguns/es mestres traient conclusions del curs que despedim i compartint idees pel curs vinent.

El tancament de curs d’enguany és especialment significatiu perquè us diem adéu com a equip directiu.

El nostre mandat ha estat marcat, malauradament, per la pandèmia de la Covid-19 i els canvis adaptatius necessaris, amb molts moments d’incertesa que hem encarat amb força, perseverança i resiliència. Malgrat els cops, celebrem els avenços realitzats en el context que ens ha tocat dirigir l’escola i creiem que s’han posat les bases de renovació que els infants fa temps que exigeixen.

Aquest dimarts 27 ens vam trobar una graduació sorpresa que ens va fer ser conscients que això s’acabava, un pensament que amb la feina i el tancament acadèmic i administratiu no ens havia vingut a la ment. Des d’aleshores que tenim una sensació agredolça: amb esperança per començar una nova etapa i amb nostàlgia per despedir-nos.

Volem agrair a l’equip docent que ha treballat sense descans per adaptar-se als nous entorns d’aprenentatge i caminar cap a una educació de qualitat per als nostres alumnes durant aquest període tan extraordinari que la societat ha viscut. El seu compromís i dedicació són exemple de la vocació i el valor de la professió docent. Entre tots/es hem creat un espai segur i enriquidor, utilitzant estratègies innovadores i recursos tecnològics per mantenir l’interès i l’aprenentatge actiu.

Aquest espai enriquidor no l’hem fet sols/es, volem agrair-vos de tot cor la confiança i col·laboració, famílies! La vostra paciència, suport, comprensió i treball conjunt han estat fonamentals en el procés educatiu i us animem a continuar compartint aquesta responsabilitat des de l’amor i constància. En especial a la Junta de l’AFA que sempre vetlla pels interessos de l’infant i, en conseqüència, de l’escola. Sempre hem pogut presumir d’una AFA molt activa i és que la vostra empenta, coratge i ganes de millorar el dia a dia canviarà mirades, actituds i, en definitiva, el món en què vivim!

També volem esmentar a monitors/es, cuineres,  subalterns (Dani, Jairo, Ahmed i, ara, Isaac), personal de neteja (Carme, Agus i Mar) i altres professionals que fan possible que l’escola obri les portes cada dia i col·laboren en l’educació de l’infant, doncs “per educar un nen cal tota la tribu”.

Finalment, volem fer referència a l’agent més important de la nostra comunitat: el nostre alumnat, que ha estat un exemple de resiliència i adaptabilitat pels més grans. Ha superat les adversitats amb valentia i s’ha adaptat, any rere any, a l’organització canviant amb actitud positiva. S’ha desenvolupat competencialment en un entorn inclusiu on tothom hi té cabuda i on no només fem servir els aprenenatges acadèmics sinó, també, els aprenentatges socials amb empatia, col·laboració i suport mutu.

Ara, és hora de donar pas al nostre relleu, celebrem els avenços realitzats i mirem cap al futur amb esperança perquè la directora entrant, Vicky Gasch, acompanyada del seu equip directiu encetin una nova etapa que, esperem, continuï focalitzant totes les decisions finals amb l’alumnat al centre.  També reflexionarem sobre els reptes superats i com es pot millorar el procés. Finalment, valorarem els moments de creixement personal i professional perquè ens sentim molt satisfets dels canvis que s’han generat a l’escola en aquests darrers cinc anys i estem orgullosos de poder dir que hem format part d’una comunitat educativa tan diversa, rica i arrelada com la que és el Guillem de Mont-rodon!

MOLTES GRÀCIES,

Eli, Xevi i Xell