Una activitat habitual que es duu a terme amb l’alumnat de cicle superior està relacionada amb la capacitat de l’alumnat de proposar-se objectius i esforçar-se per acomplir-los.

IMG-20210325-WA0002
Alumne acomplint els seus propòsits en el rocòdrom

Tots/es a la una és una de les activitats emmarcades dins el projecte Som el Guillem, creat com a activitat del “Programa de cooperación territorial orientación y refuerzo para el avance y apoyo en educación” cofinançat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i pel “Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació del Fons Social Europeu 2014-2020”.

El rocòdrom té dues funcions de treball possibles. La primera és el recurs per treballar l’esforç, la constància, el temps de dedicació, la perseverança, la tenacitat i la voluntat per assolir l’objectiu de traspassar-lo costi el què costi. La segona, té la funció de recompensa. Moltes vegades, l’alumnat es proposa objectius a l’aula i, si els acompleixen allà, poden aconseguir la recompensa pactada. El rocòdrom és una de les recompenses que escullen freqüentment.

L’activitat és un vehicle facilitador de comunicació de l’alumnat, un moment distès que serveix per acompanyar a l’alumnat, conèixer les seves necessitats emocionals i buscar actuacions per millorar el seu benestar i, en conseqüència, el de la resta de companys/es de l’aula.

1620644392366
Diversos alumnes realitzant l’activitat del rocòdrom

Una altra activitat per alliberar nerviosisme i tensió que es duu a terme es fa mitjançant un coixí de rugbi. Aquest material el fan servir els/les jugadors/es d’aquesta disciplina per treballar la psicomotricitat i la força. Focalitzant-ho en el centre, el coixí permet a l’alumne/a treure l’angoixa interior, les frustracions i/o la ràbia en un espai controlat per l’adult i facilitar que, després, estigui més assossegat/da per poder tenir una conversa alliberada i efectiva.

UE_membret

Programa operatiu d’ocupació, formació i educació de l’FSE 2014-2020
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu