cap contes_2-4

Els contes de temporada estan tenint una bona acollida, hi ha una participació d’uns 15 nens i nenes, més acompanyants, en cada sessió. Mares i pares contacontes fan passar una bona estona a grans i petits amb històries ben interessants.

El dia 20 de novembre, va ser l’hora de l’Amàlia, una mare contacontes de P4, que ens va delectar amb dues històries ben originals. La primera, Maria la Castanyera. Una rondalla de la Maria, una castanyera que plega castanyes per torrar a la parada del mercat, però quan arriba l’hora de coure-les, el cistell és buit. Les castanyes han marxat!; i la segona, La princesa i la porqueta, un conte en el que no passa allò que passa en els altres contes, on els encanteris no es trenquen amb els petons dels prínceps, i on una porqueta es tractada com una princesa.

La princesa i la porqueta

P4_20nov

El dia 13 de novembre, amb els alumnes de P5, es va riure força amb la història que ens va explicar la Juncal, La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap, un conte en que la Talpeta, molt enfadada, investiga fins saber qui li havia fet caca en el seu cap mentre dormia en el seu cau, lleigiu-lo i sabreu qui ho va fer i quines són les conseqüències d’aquesta malifeta. Amb la Laura, va arribar l’hora de la intriga i el suspens, que aquesta contactontes va saber mantenir fins al final, amb la història de Feres ferotges. Una història d’un nen, que queda sol en el bosc, i ha de tornar a casa abans de que es faci fosc i surtin les feres ferotges amagades. Ho conseguirà?, només dir que,al final, es fa fosc.

3793_2

l.talpeta-que-volia-saber-quiimage_2

Es recorda que el proper dimecres de Contes de Temporada és el 27 de novembre per als alumnes de P3, de 17.15 a 17.45 h a la Biblioteca de l’escola, esperant que pares, mares, avis, tiets, germans, mestres, i aquell que vulgui, pugui gaudir explicant o llegint un conte als nostres fills. El mes de desembre, les tres sessions de Contes de temporada giraran al voltant del tema del Nadal.

Publica la Comissió d’infantil