Consideracions i aclariments d’aquesta última actualització (18/10/20), respostes pel tècnic en Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Educació dels Serveis Territorials a la Catalunya Central.

Germans d’alumnes que hagin sigut confinats per formar part d’un GCE (*): poden seguir venint al centre educatiu, sempre que el germà/na del grup confinat no hagi sigut l’origen del seu confinament (tenen la consideració, per tant, de “contactes d’una persona que és contacte estret”).

Si l’alumne/a que forma part del GCE esdevé PCR+, aquest germà, objecte de la consulta, automàticament esdevé ell/a “contacte estret” → és una nova casuística, per tant el comptador de confinament d’ambdós germans es posa a 0 a partir del dia d’aquest resultat.

Aquest és el mateix supòsit per a pares i mares que alhora siguin docents d’un centre educatiu.

Actualització protocol, 18/10/20

Es destaquen les següents aspectes:

“No es pot anar a l’escola, si l’infant, adolescent o la persona adulta presenta alguna de les següents situacions:

• Es troba en aïllament perquè ha estat positiu per a la COVID-19.
  • Està en espera del resultat d’una PCR o una altra prova de diagnòstic molecular.
  • Conviu amb una persona diagnosticada de COVID-19.
  • Conviu amb una persona que està en espera del resultat d’una PCR o una altra prova de diagnòstic molecular.
  • Es troba en període de quarantena domiciliària per haver estat identificat/da com a contacte estret d’alguna persona diagnosticada de COVID-19.

Sí que poden anar a l’escola els contactes de contactes estrets, és a dir, aquells infants o professionals de l’àmbit educatiu que conviuen amb una persona que està fent quarantena per ser contacte estret d’un cas positiu. Per exemple, els fills o filles del professorat en quarantena o els germans/es d’alumnes en quarantena, poden fer vida normal, a diferència dels convivents d’un cas positiu.

Mentre s’està en espera del resultat de la PCR de l’infant o adolescent amb símptomes:

• No està indicat el confinament dels contactes estrets del grup de convivència estable.
  • Només es confinaran els germans/es i convivents adults de l’infant o adolescent que estudiin o treballin a un centre educatiu.

Quan s’està en espera del resultat d’una PCR com a contacte estret, no està indicat el confinament de les persones convivents. Per tant, els pares o tutors legals i els germans/es d’un contacte estret no es consideren contactes estrets d’un cas i no han de fer quarantena fins a tenir els resultats.

Els infants o adolescents del GCE es consideren contactes estrets independentment que portin mascareta. També es consideren contactes estrets les persones tutores dels GCE d’educació infantil i primària.

En el cas del professorat que no pertanyi als GCE d’infantil i primària, es requereix  un contacte sense protecció durant més de 15 minuts i a menys de dos metres, per a definir un contacte estret. Per tant, a partir de la secundària, només serà contacte estret el professorat que no portés mascareta en la interacció amb el cas positiu.

S’ha publicat una actualització del “Procediment d’Actuació davant del COVID-19”. A continuació us enumerem els canvis més destacables:

•  Ara si algú a passat el COVID amb PCR + en els últims 3 mesos, no és necessària la realització de PCR en cas de contactes estrets, ni necessari confinament. Abans era de 6 mesos.
  • La quarantena per als COVID és de 10 dies des de l’inici dels símptomes o des de la PCR + (en cas de asimptomàtics).
  • La quarantena per als contactes estrets de COVID, ara s’ha reduït a 10 dies. Abans era de 14 dies.
  • Recordar que quan surt un nou COVID en el grup, el període de quarantena és el mateix indicat a l’inici, només canvia pel cas confirmat.
  • És important informar que les quarentenes implicar aïllament a casa, és a dir, no només no anar a l’escola, sinó que no es pot sortir a cap altre lloc.
  • Molts sol·liciteu informació sobre els Nous Positius que van sortint i / o resultats generals de el grup. Recordar que són dades confidencials i només avisarem dels positius amb implicacions de contactes estrets.
  • Recordar que per als resultats de les PCR només s’informa als positius per telèfon, la resta ho han de veuen a través de l’APP “La Meva Salut”.

S’ha identificat un increment de casos per contagi de COVID-19. En el següent link trobareu un recull de material per evitar rebrots.

A continuació s’ofereix la traducció a 18Covid modificat idiomes de la carta del conseller d’Educació i la consellera de Salut “Mesures extraordinàries de /Salut per evitar els brots de la COVID-19 a les escoles” i l’annex “Altres recomanacions i procediment d’actuació”, publicats els dies 2 i 9 de setembre de 2020, respectivament. S’ha de tenir en compte, doncs, que el fet que els documents  originals s’hagin publicat a principis de setembre comporta la possibilitat que continguin informació que ja ha estat actualitzada o modificada per documents posteriors.

Covid