Salut, a data 2 de setembre de 2020, ha publicat els següents aclariments per a la gestió de casos Covid-19:
A) Amb relació a un cas sospitós
Un cas sospitós (aquell que té simptomatologia i a qui se li ha demanat una PCR) ha de fer aïllament domiciliari mentre està a l’espera del resultat de la prova. També han de quedar-se a casa els germans escolars o convivents que treballin en un centre educatiu.
La resta de convivents que no treballin en cap centre escolar, no tenen indicat fer un aïllament preventiu i poden anar a treballar prenent les mesures adequades, de la mateixa manera si hi ha germans grans que no estudiïn en centres educatius.
B) Amb relació a persones que estiguin a l’espera d’una PCR de cribratge
Les persones a qui se’ls fa un test PCR de cribratge poblacional (no per ser contacte estret d’un cas positiu) no tenen indicació de fer confinament preventiu mentre estiguin a l’espera del resultat.
C) Amb relació als contactes estrets del grup de convivència estable
Tampoc no han de fer confinament preventiu els contactes estrets del grup de convivència estable (GCE) mentre el cas sospitós estigui a l’espera del resultat de la prova.
Tots els contactes estrets d’un cas positiu tenen indicació de fer-se una prova PCR de cribratge i de fer la quarantena. D’entrada, es consideren contactes estrets d’un cas positiu aquelles persones que formen part d’un grup de convivència estable. Fora d’aquest grup,
caldria que es donés un contacte sense mascareta, durant més de 15 minuts i a menys de dos metres de distància.
D) Actuacions del centre educatiu davant d’un cas positiu en un grup de convivència estable
En el marc de la cerca activa de casos, i tal com marca el protocol de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, cal fer una prova PCR a tots els contactes estrets dels casos positius.
Per facilitar la recollida de mostres en l’àmbit educatiu, per evitar que cada família hagi de demanar hora per fer la prova i per evitar la sobrecàrrega dels centres d’atenció primària, sempre que sigui possible, una unitat mòbil es desplaçarà a l’escola a fer aquestes proves.