A continuació, us deixem les respostes a les preguntes que les famílies heu fet arribar a través del formulari sobre les reunions inicials. Agraïm a les 104 famílies que heu valorat les reunions i ens heu fet arribar els dubtes restants.

L’alumnat ha de portar mascareta tot l’horari escolar? I al pati també?

L’alumnat de 1r a 6è ha de portar mascareta tot l’horari escolar i al pati també. Els moments en què podran treure-se-la és a l’estona d’educació física i sempre que estiguin a l’aire lliure només amb els/les companys/es del seu grup estable. L’ús de la mascareta a l’hora del pati permet barrejar els grups, una demanda que les famílies van fer de manera recorrent el curs passat.

L’alumnat de P3 ha d’utilitzar mascareta a la classe i al pati? Quan han de portar mascareta?

A infantil, la mascareta no és obligatòria. Només se la posaran si es barregen diversos grups. En general, però, l’alumnat de P3P4 i de P5 no utilitzarà la mascareta.

És obligatori l’ús del GSuite?

Google Workspace for Education no recopil·la dades d’alumnat amb fins publicitaris. En el Gmail s’analitza, de manera totalment automàtica, el correu dels usuaris per buscar virus, spam i altres amenaces per protegir-lo. S’analitzen tots els correus entrants, els resultats de la cerca pertinents i diverses funcions.

GSuite és la plataforma que l’escola farà servir en cas de confinament i, també, setmanalment a l’aula en el cas de primària. Si no es té usuari, no es podrà accedir a la plataforma.

L’alumnat que va a música a l’EmVic, com hi va?

L’AMPA ofereix un servei d’acompanyants que les famílies paguen a mig curs. L’import de referència és de 25€, tot i que varia en funció dels usuaris que utilitzen aquest servei d’acompanyament. També hi ha l’opció que la pròpia família reculli l’alumne/a a l’escola i el porti a l’Escola de Música.

Referent a la motxilla de l’alumnat de 1r, ha de ser de les mateixes mides que abans, ha de dur taper per la fruita de la tarda o es farà més tard?

No cal que sigui gran perquè la motxilla només es fa servir per portar-hi esmorzar i la cantimplora. Ocasionalment, si s’emporten la carpeta, la porten a la mà. No cal tàper per la fruita de la tarda.

Va sorgir la pregunta de com s’avalua l’alumnat. Jo que tinc una filla que farà 6è i una a 3r, la de 6è fa exàmens i la de tercer no n’ha fet mai.. que jo sàpiga… Agrairia saber si és que l’escola a partir de cert curs ha adoptat un sistema d’avaluació diferent. I en tot cas que s’expliqués. Gràcies!

Des de l’escola s’està promovent una avaluació qualitativa que es basi més en l’avaluació formativa. A mesura que l’alumnat va creixent, s’introdueixen diversos instruments d’avaluació i un d’ells pot ser una prova com poden ser altres mecanismes d’avaluació formativa com l’autoavaluació i/o coavaluació.

Quan es podran veure les llistes del alumnes i les seves respectives classes?

Les llistes  i les respectives classes es donen a la reunió de manera oral per protegir les dades de l’alumnat.

No ens va quedar clar, perquè no es va parlar, quan començaven les activitats extraescolars. Ho podríem saber?

Tots els dubtes d’extraescolars els podeu fer arribar a extraescolars.escolaguillem@gmail.com

Quina és la forma de fer els grups?

Hi ha establerts uns criteris a l’hora de barrejar els grups que es fan servir a tota l’escola.

Si los de P4 pueden entrar de 9 a 9:30 o solo los de P3 igual a la hora de recogida??

Tot educació infantil fa l’entrada esglaonada de 9h a 9:30h.

Lo del tema de natacion en el horario escolar que no se hara no dieron una respuesta que no se podia hacer ya que lo harian los de 1r que no habia tenido el año pasado, y los nuestro tambien les paso lo mismo y no lo veo justo

Natació sempre s’ha fet de P5 a 2n. Amb la reducció d’aforament de la piscina, no poden encabir tants grups alhora. Per això, es prioritza l’assistència de l’alumnat que ja ha deixat enrere els cursos en què es feia natació: 3r (que no hi ha anat a 2n ni a 1r), 2n (que no hi ha anat a 1r) i 1r (que no hi ha anat a P5). L’actual grup de P5 encara podrà fer-ne a 1r i a 2n.

Tema natació es donava per fet que se’n faria i en cas negatiu de no poder-se realitzar l’activat dins horari d’Escola almenys s’oferiria a extraescolars. Hem vist que no hi ha hagut comunicació per part Centre/Ampa. Perquè segurament s’hagués ofert a P4/P5 enlloc de P3/P4.

El problema en aquest cas ha estat que han entrat en vigor noves mesures més restrictives des de Salut. Aquestes mesures van ser comunicades després de l’organització de la piscina escolar o extraescolars. Aquesta situació es va exposar en Consell Escolar on, conjuntament, es va prendre la decisió que finalment s’ha tirat endavant.