Vinculació amb la comunitat

Reforç escolar (Càritas Vic).

Diferents voluntaris de Càrites ens ajuden a treballar hàbits d’organització i d’estudi.

Aquest projecte de reforç escolar ofereix als alumnes d’alguns cursos de primària que viuen en un entorn sociocultural desafavorit, les condicions òptimes perquè puguin seguir el currículum escolar en igualtat d’oportunitats i adquireixin els hàbits de treball propis per a la pràctica de l’estudi. Sota l’ajuda i supervisió d’un/a monitor/a, es treballen hàbits d’organització i d’estudi, s’ensenya als alumnes a planificar el treball escolar i, també, a reforçar aspectes concrets d’aquelles matèries en les quals necessitin ajuda addicional.

Osonament

Aprenem de tots els agents de la comunitat perquè tothom ens pot inspirar.

Es continua el conveni signat el curs passat i s’amplia tant en el nombre d’hores com en les activitats de vinculació. L’objecte del conveni és:

• Regular la utilització d’espais de les instal·lacions de les dues entitats, tant per part dels professionals i persones ateses d’Osonament i com dels professionals i alumnes de l’Escola Guillem de Mont-rodon  de determinats.
  • Fomentar la realització i col·laboració en activitats que fomentin la reinserció comunitària de les persones amb problemes de salut mental i la sensibilització, promoció i coneixement de la salut mental als alumnes de l’Escola Guillem de Mont-rodon.
  • Promocionar i desenvolupar la realització i col·laboració de tasques de voluntariat de les persones ateses a Osonament en les activitats que es puguin dur a terme en el marc d’un espai comunitari i normalitzador, com és l’Escola Guillem de Mont-rodon.

Programa de salut escolar

Anem al dentista i ens vacunem per estar sans i valorem la tasca d’aquest col·lectiu de professionals.

Les actuacions del programa de salut escolar, segons el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, preveuen fer una revisió dental als nens de 1r i 6è de primària.  Pel que fa a les vacunes, s’administrarà als nens i nenes de 6è l’antihepatitis A+B i l’antivaricel·losa (en el cas que no hagin patit la malaltia), i es posarà la vacuna contra el virus del papil·loma a les nenes d’aquest curs.

Les dates de les actuacions previstes són:

Curs
Edat
Vacunacions escolars
Revisions bucodentals
1r primària 6-7 anys 29/10/2017

Hora:  9.00  HORES MATÍ

Lloc: CAP OSONA – 5ª planta

6è primària 11-12 anys

(Hep A+B)

1a dosi  2n dosi 3a dosi:

Data:    08/10/2017  15/11/2017 22/05/2019

Hora:  9.00  HORES MATÍ

Lloc: 1a dosi i 2a dosi administrada a l’escola

3ª dosi administrada al CAP OSONA *9h.

*El dia 22/05/2019

S’administrarà la 3a dosi de la vacuna al CAP OSONA junt amb la revisió bucodental.

el DIA a DIA a l'escola