Som el Guillem és una actuació del nostre Projecte amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat (#POEFA), programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu.

Colònies 2020
Alumna en contacte directe amb els animals de la granja, de colònies

Aquest projecte està compost per dues activitats que es duran a terme durant aquest curs i l’inici del curs vinent.

IMG_20200303_155408

Descobrint el paratge natural de manera sostenible i saludable

La primera activitat, amb el nom “Junts, juntes i de colònies!” té per objectiu promoure i incrementar la participació de l’alumnat en les sortides, d’un o més dies, aprovades en la Programació General Anual (PGA). La participació de tot l’alumnat és fonamental per a la seva inclusió a l’aula, la cohesió amb els/les mestres i amb els/les companys/es. És una manera de desenvolupar vincles afectius amb membres de la comunitat educativa per fomentar un sentiment de pertinença al centre i a la societat.El caire lúdic d’aquestes activitats redueix les barreres de participació provinents de dificultats lingüístiques o diferències culturals. Participar en sortides i colònies facilita que l’alumnat se senti com un igual dins del grup i, alhora, tot el grup s’enriqueix de la diversitat tant cultural, lingüística com social, present en el món en què els ha tocat viure.

Colònies 2020
Alumna fent el seu propi pa
colònies 2020
Elaborem el què ens menjarem

El desenvolupament d’habilitats socials, d’autonomia personal i de gestió d’emocions és un dels factors dinamitzadors més importants que es treballen en un dels tallers, principalment dirigits a cicle superior.

Complir els propòsits
“Ens marquem el camí” una activitat en què l’alumnat es marca uns propòsits personals i una activitat quan aquests s’assoleixen. El rocòdrom té molt èxit!

Mitjançant el “tots/es a la una”, s’està proposant a l’alumnat dinàmiques de treball cooperatiu, dinàmiques d’atenció auditiva i visual, eines de resolució de conflictes i meditació. Amb l’experiència adquirida en el procés, es farà una preparació i desenvolupament d’una dinàmica que està creant el propi alumnat. A més, de manera transversal, se’ls ofereix un acompanyament emocional i s’escolten les seves inquietuds. Aquesta tasca genera i/o estreny un vincle que desencadena canvis molt favorables per a l’alumnat.

UE_membret