El Projecte Connectem-nos és un projecte promogut per l’Ajuntament de Vic per tal de dotar a l’alumnat de la ciutat de dispositius. Té com a finalitat reduir la bretxa digital de l’alumnat de la ciutat i tota la població escolaritzada a Vic serà la destinatària d’aquesta iniciativa. És per això que s’ha planificat una partida pressupostària per dotar a les escoles d’una subvenció que permeti, segons les necessitats de cada centre, adquirir qualsevol tipus de maquinari. A l’escola Guillem de Mont-rodon es prioritza la inversió d’aquesta subvenció en l’adquisició de portàtils, un fet derivat de l’obsolescència dels equips que existents en el centre, així com de la nova necessitat de tenir oferta de material TAC per deixar en préstec en cas de confinament. Amb aquesta subvenció, l’escola ha adquirit 18 portàtils Acer amb sistema operatiu Windows 10 i els seus respectius ratolins per facilitar-ne la navegació.

Un altre motiu pels quals s’han adquirit només portàtils, i no un altre tipus de maquinari, és gràcies a la col·laboració de l’AMPA que ha proveït l’escola d’un nombre considerable de tauletes perquè són maquinari més intuïtiu i fàcil d’usar per l’alumnat més petit del centre, cicle inicial i educació infantil.

L’Ajuntament promou aquest projecte però només podrà tenir èxit si intervenen el màxim d’agents implicats. Per això, l’escola compta amb el suport de l’AMPA per arribar a tot l’alumnat i, també, amb el compromís de les famílies respecte el material cedit. Amb el projecte Connectem-nos es garanteix la disponibilitat de portàtils de préstec i amb el Projecte d’acceleració de la transformació digital en el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya es desplegaran intervencions al centre referides a connectivitats, equipaments d’alumnat de cicle superior i equipaments del professorat que es començaran a executar properament.

Aquests portàtils tindran una triple finalitat. En primer lloc, i en el cas de l’educació presencial, dotaran a les aules de dispositius perquè l’alumnat, sobretot a cicle mitjà, pugui tenir eines a l’abast per a poder desenvolupar la seva competència digital i formar-se amb l’acompanyament del docent. Aquest desenvolupament s’ha plantejat en els cursos mitjançant un projecte relacionat amb el GSuite a cada cicle.

En segon lloc, i en el cas de l’educació telemàtica, aquests portàtils esdevindran maquinari de préstec per a l’alumnat que no en disposi al seu habitatge, sempre signant un model de responsabilitat conforme el maquinari serà retornat amb les mateixes condicions amb les que s’ha deixat i que s’assumirà qualsevol desperfecte ocasionat per un mal ús.

Per últim, el préstec d’aquest material permetrà que alumnes i, en conseqüència, les seves famílies puguin alfabetitzar-se digitalment durant el treball conjunt en l’ajuda del/de la menor per assessorar-lo en el funcionament d’aquest.

image_preview
Compromís institucional al ple per garantir l’accés digital als infants i joves estudiants de Vic. Ple del 8/6/2020