El passat divendres 6 d’octubre de 2023, tota la comunitat educativa del Guillem, hem pogut gaudir d’una festa conjunta amb tot l’alumnat de l’escola, donant així la benvinguda al nou curs 2023-2024.

El tema escollit per aquesta celebració ha estat: “Música i danses del món” ja que d’aquesta manera, hem volgut representar i visualitzar, d’una manera musical i atractiva, la diversitat de països de procedència dels nens i nenes del Guillem. Aleshores hem realitzat un petit viatge a diferents parts del món. Des d’Educació Infantil i els tres cicles de Primària, s’han repartit els cinc continents i els mestres han escollit una dansa originària i representativa de cada continent.

El nostre viatge ha començat als continents d’Àsia i Oceania. Els alumnes més petits de l’escola, des d’I3 fins a I5 han ballat la TUTIRA MAI NGA IWI i que és representativa de Nova Zelanda i de la cultura maorí ( que n’és l’ètnia autòctona). El títol popular de la música és La Cançó de l’Amistat.

Seguidament, hem aterrat al continent africà de la mà dels nostres alumnes de cicle inicial, és a dir, i han ballat la dansa titulada JAMBO BWANA que és una cançó pop keniana i també és popular a Tanzània.

A continuació, els alumnes de cicle mitjà han representat musicalment Amèrica. La dansa escollida ha estat un ball molt popular als EEUU que també se l’anomena ball en línia. És una cançó de country anomenada ACHY BREAKY HEART.

Finalment, la nostra petita volta al món des del Guillem ens ha portat a Europa, el continent de la nostra escola. Els alumnes de 5è i de 6è han ballat una dansa de l’antiga Iugoslàvia i representativa del folklore romaní, és a dir, de Romania, i dels Balcans,  anomenada Borino Oro.

Esperem que us hagi agradat aquesta festa d’inici de curs i, per a totes aquelles famílies que no heu pogut assistir, us passeu l’enllaç amb l’àlbum de fotos i vídeos perquè també ho pogueu veure.

Moltes gràcies a totes i a tots per la vostra assistència i participació!

Tots som Guillem!

ÀLBUM FOTOS I VÍDEOS