Benvolgudes famílies,

La setmana passada us vam informar de la reobertura del centre en el moment en què Vic entri en fase 2 de la desescalada. Actualment, estem elaborant el pla d’atenció per l’alumnat. En primer lloc, recordem els criteris d’assistència al centre, que són:

• Caràcter voluntari. Es pot escollir si voleu, o no, portar els/les vostres fills/es al centre.
  • El curs seguirà telemàticament fins el 19 de juny i no es realitzarà cap activitat lectiva presencial.
  • L’atenció a l’alumnat en cap cas serà acadèmica, sinó d’acompanyament educatiu i emocional, i per l’alumnat de sisè també serà d’orientació.
  • Els grups seran reduïts, les ràtios estan en funció de l’edat (més avall especificades).
  • Les famílies no podran accedir a les dependències del centre.
  • Els horaris establerts d’entrades i sortides no són flexibles, ningú podrà accedir al centre fora de l’hora prevista d’entrada.
  • S’han de respectar les mesures de seguretat del Departament de Salut, encara que s’estigui esperant a fora del centre.

L’alumnat que vulgui assistir a l’escola del 2 al 19 de juny, s’haurà d’inscriure en aquest formulari. Per tal que puguem organitzar espais, temps i personal. Preguem complimentar-lo abans de dijous 28 de maig. Les famílies que tingueu més d’un/a fill/a al centre, haureu de contestar el formulari una vegada per a cada un/a.

Les famílies que tingueu la intenció de portar els/les vostres fills/es caldrà que adjunteu en el formulari la declaració responsable i el carnet de vacunes. Aquesta recull el compromís de portar el/la vostre/a fill/a al centre si:

• No té símptomes compatibles amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea,…) o de qualsevol altre quadre infecciós.
  • No està convivint, ha conviscut o tingut un contacte estret amb algun positiu confirmat o amb simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Té el calendari vacunal al dia.
  • No presenta una malaltia crònica com:
  • Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques greus.
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (infants que precisen tractaments
  • immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

A més, en el cas d’educació infantil, la presència al centre té l’objectiu de conciliar la vida laboral i familiar. Per tant, caldrà adjuntar en el formulari:

• Declaració responsable conforme tots els/les progenitors/es de l’alumne/a necessiten l’escola per conciliar la seva vida laboral i familiar perquè han d’assistir de forma presencial al seu lloc de treball.

En cas de tenir problemes amb el formulari, es pot dur en paper tota la documentació el dimarts 2 de juny. Seguint la normativa i per garantir la seguretat de tothom, no es podrà accedir al centre si prèviament no es fa arribar la documentació sol·licitada.

Tenint en compte que el curs continua telemàticament, es preveu que la presencialitat al centre serà:

• Per l’alumnat d’educació infantil que hagin confirmat l’assistència a través del formulari i adjuntat els documents necessaris, podran assistir al centre cada dia de 9 a 13h. S’atendran en grups de 8 alumnes a P3 i de 10 a P4 i P5, sempre en una mateixa aula, amb material de joc restringit i sense la possibilitat de sortir al pati.
  • A primària, es preveu l’assistència al centre d’un dia durant una hora i mitja.
  • En el cas de 6è, l’assistència serà de 1:45 hores setmanals.
  • Paral·lelament el centre restarà a la disposició de famílies i alumnat per fer atenció individualitzada i/o de suport emocional i amb cita prèvia: únicament l’alumne/a i un/a dels/de les progenitors/es; i sempre que no es pugui fer telemàticament. En aquests casos caldrà posar-se en contacte amb el tutor o tutora, a través del correu electrònic i concretar el dia i hora. En els casos de docents que, per qualsevol motiu no puguin assistir al centre i tampoc es pugui realitzar l’atenció de forma telemàtica, es concretarà una visita amb algun/a altre/a professional.

Entre el divendres 29 i el dilluns 1 rebreu un correu amb els horaris d’assistència, les portes d’entrada i sortida i les mesures de protecció. Aprofitem per recomanar-vos que consulteu la web del centre on hi penjarem el Pla de reobertura.

Aquesta previsió és susceptible de modificació segons les dades obtingudes en el formulari. L’organització de l’última setmana es programarà d’acord amb la fase de desescalada per tal de poder fer el tancament de curs.

Aprofitem l’avintesa per saludar-vos ben cordialment.

Atentament,

L’equip directiu

Documents adjunts:

Declaració responsable per l’alumnat de primària

Declaració responsable per l’alumnat d’infantil