Àmbit valors ciutadania

Àmbit valors

Pack cultura catalana

Descobrim la tradició sardanista, gegantera i castellera.

És un projecte organitzat per l’Ajuntament de Vic, amb la finalitat que els/les alumnes coneguin la nostra tradició sardanista, gegantera i castellera. En aquest projecte hi participen els alumnes de 3r.

Consistori infantil

Participem enviant els nostres Consellers Infantils a la Sala de Plens de l’Ajuntament per començar a ser ciutadans compromesos i responsables vers l’entorn.

Des del curs 1998/99, la ciutat de Vic compta amb un Consistori Infantil. Cada any, reben un encàrrec directe de l’Alcalde amb l’objectiu d’establir un vincle entre els infants i el Consistori Municipal i fomentar un espai de participació per discutir i dissenyar millores reals a la ciutat. Hi participen dos alumnes de 6è de primària, que en són els representants.

El Consistori Infantil es constitueix el cap de setmana més proper al dia 20 de novembre, el dia mundial dels Drets dels Infants. A partir de llavors, un cop al mes, un representant de sisè de cada una de les escoles de la ciutat es troba amb la resta de Consellers Infantils a la Sala de Plens de l’Ajuntament per discutir i treballar sobre el tema que els ha estat encarregat.

Té l’objectiu d’afavorir el compromís, el sentiment de pertinença i de responsabilitat dels infants vers l’entorn en el que viuen i d’oferir un espai per a la participació i reflexió crítica dels infants en relació als projectes i polítiques municipals que els afecten.

Apadrinament d’alumnes

Ens ajudem entre nosaltres perquè els més grans sabem cuidar i guiar els més petits; llegim, fem sortides, compartim festes i col·laborem junts.

És una activitat de tutoria entre iguals. Els/les alumnes de cursos superiors acompanyen als d’infantil, desenvolupant un coneixement entre alumnes del centre que afavoreix el sentiment de pertinença. Els/les més grans desenvolupen un sentiment de responsabilitat i dona la possibilitat als alumnes més petits d’adquirir models d’altres companys del centre.

Els padrins del curs de sisè apadrinen els alumnes de P-3, els de cinquè als de P-4 i els padrins de 4t tenen com a fillols els alumnes de P-5. Es realitzen diverses activitats conjuntes: llegir contes, compartir festes d’escola, ajudar-se en el procés lectoescriptor, entre moltes d’altres.

Programa d’educació viària

Reflexionem amb la Guàrdia Urbana sobre les actituds i els comportaments cívics i responsables que hem de tenir en ment.

Per part de la Guàrdia Urbana, es porten a terme unes sessions d’educació viària als cursos de P4,1r, 3r i 5è del centre amb l’objectiu de fomentar actituds i comportaments cívics i responsables.

Reunions de delegats

Participem activament a l’escola i fomentem la seva millora de manera democràtica.

Els cursos de 3r a 6è compten amb dos delegats per classe que es renoven cada trimestre. Els representants de cada curs assisteixen a les reunions de delegats on, conjuntament amb el cap d’estudis del centre, tracten temes tant aportats per l’alumnat com per l’escola. Les reunions de delegats/des es duen a terme dos cops per trimestre.

el DIA a DIA a l'escola