Àmbit matemàtic

Escacs en horari lectiu

Potenciem la capacitat matemàtica del cervell jugant i pensant junts.

El projecte promou els escacs com a eina educativa. Els alumnes de 4t i 5è realitzen 1h setmanal en horari lectiu d’escacs, per aprofitar la capacitat de potenciar el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògic i matemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta d’aquesta activitat. De manera més concreta, emprar els escacs a l’aula contribueix a exercitar la memòria visual, a aprendre a resoldre els propis problemes i prendre decisions; permet treballar conceptes matemàtics com operacions amb el valor de les peces, càlcul mental, eixos de coordenades i simetries; s’exercita el treball d’aspectes transversals com l’atenció, la concentració, la lateralitat i l’orientació espaial i, a més, permet vetllar per un clima positiu entre l’alumnat.

Repensem les matemàtiques

Tractem les matemàtiques com un llenguatge viu i manipulatiu.

Aquest curs 18-19 s’ha iniciat una nova proposta metodològica de matemàtiques, utilitzant un procés molt més manipulatiu i vivencial, fent que els alumnes entenguin les matemàtiques i els seus processos presentant-les com el que són: un llenguatge per comprendre i expressar la realitat.

el DIA a DIA a l'escola