Àmbit lingüístic

Projecte FET

Millorem el nivell de fluidesa i comprensió lectora.

Des del curs 2013-2014, l’escola participa en el projecte “Millorar la competència lectora de tots els alumnes” (Projecte FET-Vic) assessorat per l’escola Estel. El projecte va dirigit als alumnes de P5, 1r i 2n de l’escola. Aquest projecte pretén assolir, de forma progressiva, la millora del nivell de lectura de l’alumnat (fluïdesa i comprensió), aplicant estratègies organitzatives que responguin a les necessitats de cada alumne/a. És un mètode que permet adaptar i personalitzar les lectures a l’alumnat.

Biblioteca escolar

El millor de la lectura són les emocions que ens desperta i gaudim llegint.

Aquest espai s’utilitza per fomentar el gust per la lectura. Tots els alumnes de primària de l’escola tenen una hora setmanal per anar a la biblioteca i realitzar-hi diferents activitats com fer una lectura, una tertúlia sobre el que acaben de llegir, una lectura amb el grup, una exposició de les seves interpretacions. Així es transformen, per uns minuts, en crítics. A més, a l’hora del pati tots els cursos de primària disposen de la biblioteca en les hores del pati per poder gestionar el préstec individual de llibres de l’alumnat.

Anglès a educació infantil.

Familiaritzar l’alumnat i fomentar la comunicació oral en anglès.

Al centre introduïm la llengua estrangera a a P4 i P5

AICLE

Utilitzar l’anglès com a llengua vehicular en els tallers de plàstica de 1r, 2n i 3r

Aquest projecte serveix perquè l’alumnat pugui treballar art i llengua estrangera simultàniament i fomentar la comunicació en llengua estrangera durant les sessions més creatives i on l’alumnat desenvolupa més la seva imaginació.

RAP a l’escola

Amb aquest projecte es pretén millorar la competència lingüística de l’alumnat  de 5è a partir del treball de diferents textos literaris per arribar a l’elaboració d’un rap (tenint en compte tant aspectes lingüístics com musicals). Aprofitem la motivació de l’alumnat cap a les músiques urbanes, per millorar els aspectes orals de la llengua anglesa.

Altres projectes per la millora de l’àmbit.

A més a més dels projectes exposats anteriorment, es duen a terme activitats amb la biblioteca, Joan Triadú de Vic, per fomentar la lectura amb l’alumant de 2n i 4t. També es participa en propostes per conèixer la llengua catalana com la Gimcana de les Llengües o bé l’atrapallibres on els alumnes de 4t, 5è i 6è fan de jurat literari votant quins són els llibres que més els han agradat.

En l’aspecte oral, es promouen presentacions dels temes treballats a l’aula davant dels companys o companyes del curs o d’altres cursos.

el DIA a DIA a l'escola