Àmbit del coneixement del medi

Participació en el Congrés de ciències

Investiguem les nostres curiositats per fer créixer el nostre esperit científic.

Anualment, la UVic-UCC convoca el congrés de Ciències, una activitat pensada per motivar i despertar en els alumnes un esperit científic. A partir d’una observació o d’una curiositat compartida per tota la classe, s’acorda dur a terme una investigació seguint el mètode científic. En el nostre centre hi participen els alumnes de 3r d’Educació Primària.

Participació a la XESVIC

Col·laborem amb el medi ambient des de l’escola per transferir-ho en el nostre dia  a dia fora d’aquesta.

La Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Vic (XESVIC) està formada per 11 centres i l’Ajuntament. El Programa Educatiu de Medi Ambient de Vic pretén donar continuïtat a les polítiques ambientals que es desenvolupen a la ciutat i acostar-les a l’àmbit escolar. El projecte vol incentivar i fomentar la participació dels centres d’ensenyament en projectes d’ambientalització del propi centre. També es volen establir canals que afavoreixin l’intercanvi d’experiències entre els diferents centres i l’alumnat.

Hort ecològic

Vivim amb la natura, la veiem créixer, aprenem d’ella i l’ajudem a conviure amb nosaltres.

El projecte de l’hort ecològic es va iniciar el curs 2008-2009 i des de llavors ha tingut continuïtat. L’hort és un espai en el qual es conreen verdures, hortalisses i plantes cultivades mitjançant tècniques de cultiu que es basen en principis ecològics. La producció dels aliments és natural i es tracta d’una producció a petita escala que permet el desenvolupament sostenible i l’optimització dels recursos de la terra. Aquest projecte aporta experiències gratificants i enriquidores per a tot l’alumnat. A més, es compta amb la participació de membres de la comunitat educativa i amb la col·laboració d’OSONAMENT.

Delegats ambientals

L’entorn és de tots i prenem decisions i actuacions que compten amb la col·laboració de tota l’escola.

L’alumnat de 2n a 6è escull un delegat de cada classe com a delegat ambiental. La feina d’aquests delegats és portar a terme les activitats proposades per la comissió de Medi Ambient i informar als seus companys de classe de les actuacions i decisions preses. Així, tots i totes comparteixen una línia d’actuació positiva pel medi ambient a gran escala.

el DIA a DIA a l'escola