Àmbit artístic

Projecte Cantània

Ens endinsem en una cantata per millorar el nostre cant coral, col·laborant amb totes les escoles que hi participen i compartint-ho amb tothom al Teatre Atlàntida.

És una activitat de cant coral dirigida als alumnes de 4t, que es porta a terme de manera conjunta per totes les escoles de Vic i comarca que ho sol·liciten. El punt culminant del projecte és un concert que es du a terme cap a final de curs al Teatre Atlàntida de Vic i s’acaba convertint en una vivència musical inoblidable per a tots/es.

Conveni amb l’Escola de Música de Vic

Tenim la possibilitat de descobrir el llenguatge musical des de l’EMVic, de manera opcional.

L’escola té un conveni signat amb l’EMVic amb l’objectiu d’impartir l’àrea de música, concretament el llenguatge musical, en horari lectiu. Així, quan els grups fan música a l’escola, els nens i les nenes que formin part del conveni, marxen acompanyats per monitors/es de l’escola fins a l’escola de música. La participació en aquesta activitat és voluntària i és decisió de la pròpia família.

Anem al teatre

Sentim i vivim les arts escèniques amb la nostra pròpia pell.

En aquest projecte hi participen tots els cursos de l’escola i ha nascut amb la finalitat d’acostar als nens/es de Vic al món del teatre i les arts escèniques; així com donar-los l’oportunitat de gaudir de les instal·lacions de l’Atlàntida. És una iniciativa de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic en col·laboració amb l’Atlàntida.

La proposta s’emmarca dins el Projecte Educatiu de Ciutat que reconeix el valor educatiu de les diferents disciplines d’arts escèniques i, també, vol potenciar la tasca educadora del nou teatre de la ciutat, reforçant les polítiques culturals i educatives de la ciutat, tot fomentant la captació de nous públics de teatre i les arts escèniques.

La programació, que destaca per la qualitat artística, la idoneïtat pedagògica de les obres i la professionalitat de les companyies és proposada des de la Diputació de Barcelona als diferents centres d’educació primària i secundària de la ciutat de Vic, i gestionat per l’Atlàntida.

Pastorets a l’escola

Ens convertim en actors d’art dramàtic i millorem l’expressió oral i la nostra relació amb els altres.

A partir del treball de l’obra “Els Pastorests”, l’alumnat de 6è, durant tot el primer trimestre, treballen l’art dramàtic amb un professional de la matèria. Amb aquesta representació s’aconsegueix desenvolupar la cohesió del grup i l’expressió oral.

Projecte “Art i escola”

Deixem que l’art articuli i desenvolupi un treball transversal que posi a prova les nostres capacitats.

“Art i Escola” és un programa impulsat per ACVIC (Centre d’Arts Contemporànies) i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona amb la finalitat de promoure i posar en valor la presència de l’art a les escoles. En aquest cas, les arts no són les manualitats, són un instrument articulador d’un treball transversal de les capacitats i competències d’infantil i primària. Aquest curs hi participen els alumnes de P4, P5 i 6è del centre.

el DIA a DIA a l'escola