L’alumnat de 4t, al llarg del 3r trimestre hem estat fent el projecte de l’hort escolar ecològic, amb la col·laboració d’Osonament. Hem anat alternant sessions tant a l’escola com a la fundació. Ha estat un projecte vivencial i molt enriquidor, on han pogut aprendre a fer un hort ecològic, des d’una mirada com a espai privilegiat per plantejar-se preguntes, formular hipòtesis i experimentar. Ens ha possibilitat el tractament de problemes reals que s’originen, desenvolupen i reformulen de manera natural, i també la vivència d’experiències que han estat compartides i analitzades. És un context en el qual els nens i nenes de 4t han pogut gaudir del contacte amb la natura i aprendre a tenir-ne cura. Volem destacar l’interès i curiositat que ha despertat en l’alumnat i la gran participació en les diferents tasques que s’han realitzat al llarg del projecte als dos espais. També ens ha permès adonar-nos de la necessitat d’integrar coneixements teòrics i solucions pràctiques en la intervenció humana sobre els sistemes naturals, i reflexionar sobre l’ús i la conservació dels recursos. A més, ens ha donat l’oportunitat de revisar els hàbits alimentaris i motivar a incorporar a la dieta verdures i hortalisses, que adquireixen un sabor excepcional quan els mateixos nens i nenes són els responsables de la seva plantació, creixement, collita i transformació a la cuina.

A continuació, us deixem l’enllaç amb l’àlbum de fotos realitzades al llarg del projecte. Esperem que us agradin tant com a nosaltres!

ÀLBUM FOTOS L’HORT DEL GUILLEM