ELS POLLS A L’ESCOLA

L’escola és un lloc on la presència de polls al cap pot ser freqüent, ja que la convivència de molts nens n’afavoreix la difusió, malgrat que pares i mestres ens preocupem per evitar-ho. Us recordem que els polls del cap no transmeten malalties i no són cap risc per la salut, però convé eliminar-los.

Com saber si se’n tenen?

El símptoma principal és una picor persistent al cap. Les zones on és més fàcil detectar els polls i les llémenes són el clatell i darrera les orelles.

Què cal fer amb un nen afectat de polls?

El tractament es basa en una aplicació d’un preparat insecticida específic (loció, xampú, esprai, crema). Cal seguir al peu de la lletra les instruccions dels prospectes i repetir l’aplicació l’endemà i al cap de 7 o 8 dies. Un cop fet el tractament les llémenes (ous) poden seguir visibles, encara que siguin mortes. Per treure-les es pot esbandir el cabell amb una barreja d’aigua i vinagre, i després passar una pinta amb les pues molt fines (un llemener), o treure-les amb els dits. Cal revisar el cap una setmana després d’haver acabat el tractament per confirmar que no han nascut més polls.

Què cal fer quan s’està afectat?

• Si observeu que el vostre fill/a té polls cal que aviseu al mestre/a, o al director/a de l’escola.
  • Es recomana que un alumne afectat no assisteixi a l’escola fins que hagi fet el primer tractament.