Pel seu treball d’integració i cohesió multicultural

L’Escola Guillem de Mont-rodon, de Vic, ha estat guardonada amb un dels Premis Francesc Candel de la Fundació Lluís Carulla que reconeixen les bones pràctiques en matèria d’immigració, pel seu projecte “Fem escola, fem comunitat”. El lliurament del guardó tindrà lloc aquest dijous, 18 d’octubre, al Pati Llimona (carrer Regomir, 3. Barcelona) a les set de la tarda i serà presidit per Xavier Bosch, director general per a la Immigració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, i Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Lluís Carulla.

El jurat ha destacat que “Fem escola, fem comunitat” és “una iniciativa que pretén convertir el conjunt de les famílies dels alumnes de l’escola en una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu i, així, facilitar-ne el contacte real i no només tangencial. Al mateix temps, Fem escola, fem comunitat vol fer visibles les famílies d’origen no vigatà, tot buscant diferents estratègies i activitats per tal d’aconseguir una escola que, sent multicultural en essència, esdevingui més integradora i cohesionada”.

Dotats cadascun d’ells amb cinc mil euros, i amb el suport de la Direcció General per a la Immigració del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, els IX Premis Francesc Candel distingeixen entitats i institucions que promoguin i estimulin la integració a la societat catalana de les persones estrangeres immigrades a Catalunya i que afavoreixin el civisme, la convivència, el reconeixement del país (llengua, tradicions, geografia i història i valors socioculturals), la sensibilització sobre la cultura de la immigració, el contacte entre catalans i immigrants i una visió positiva de la immigració als mitjans de comunicació.

Ens altres guardonats d’enguany són el Col·lectiu Maloka, de l’Hospitalet de Llobregat, pel projecte Mujeres Pa’lante; la Fundació ARED per a la Reinserció de Dones, de Barcelona, per les seves pràctiques d’intervenció integral; Televisió de Catalunya, de Sant Joan Despí, pel reportatge I tu, d’on ets?, i la Fundació Autònoma Solidària (FAS), de Bellaterra, pel programa socieducatiu CROMA.

El jurat, que ha valorat un total de vuitanta-una propostes, l’han integrat Imma Boj, Orland Cardona, Andreu Domingo, Carles Duarte, Najat El Hachmi, Josep Gonzàlez-Agàpito, Núria Llevot, Sandra Rodríguez i Laia Tomàs.

Notícia del 18 d’octubre de 2012 a VilaWeb