El dia 23 de setembre els alumnes de 6è i 5è vam anar al Museu d’Història de Catalunya, a Barcelona. Vam anar a fer una activitat sobre el tema de política.

Un cop allà, ens van fer guardar les maletes en un bagul. Llavors es va presentar la Sheila, que va ser la nostra guia.

A continuació vam iniciar l’activitat veient uns vídeos que explicaven la forma de vida que hi havia anys enrera, vam poder veure que abans a Espanya governava la monarquia, és a dir un rei, en concret: Alfons XIII, i que a Catalunya també hi havia un noi anomenat Joan Macià  que va fundar Esquerra Republicana, un partit polític que avui en dia encara existeix.

També vam veure una màquina, anomenada turbina elèctrica, a tots ens va fascinar aquell artilugi perquè a través de la força de l’aigua es generava electricitat.

Després vam passar a veure uns vídeos d’en Franco i la seva dictadura, tota la classe ens vam adonar que aquella vida havia de ser molt dura. Vem veure una imitació d’un refugi que hi havia en aquells anys  per protegir-se durant la guerra civil. També vam observar dues classes: una era amb castellà, la del període de la dictadura i l’altre en català del període de la República.

Llavors la Sheila ens va expllicar que la dictadura havia acabat amb la mort de Franco. Ens va semblar que el noi era molt astut perquè ho va preparar tot per poder recuperar el que hi havia abans, la monarquia, havia preparat a Juan Carlos I de forma que la família dels Borbons van tornar a governar a Espanya.

A continuació vam anar a una sala on ens vam dividir en quatre grups i havíem de fer de polítics. Cada grup havia d’apuntar les seves propostes de millora de l’escola en un paper i triar un nom pel grup, a continuació vam triar un representant de cada grup que va sortir a explicar les seves propostes, finalment vam fer unes “eleccions” i va guanyar el grup : el T.S.L (tots som lliures).

Finalment vem fer dos grups i cada grup va acabar visitant una altra part del museu sense guia.

Aquí es va acabar la nostra visita, a tots ens va encantar l’experiència i de veritat us recomano que algun dia l’aneu a visitar, és fascinant.

Berta Espona, 6è B