Renovació de les pintures del pati

Fa ja força anys que l’escola Guillem de Mont-rodon celebrava el seu 25è aniversari. En aquells moments l’escola era només d’una sola línia, i per tant, petitona. La celebració, però, havia de ser gran i per això es va fer un seguit d’actes entre les quals hi havia la proposta de pintar un arc de Sant Martí.

Aquesta proposta es va plantejar a tota la comunitat: equip directiu, mestres, alumnes i personal del menjador. Algunes d’aquelles monitores també treballaven a l’Escola Masferrer (antiga Escola de Dibuix de Vic i actual Farinera). Això va ser l’impuls no només per pintar l’arc de sant Marí sinó per plantejar-ho perquè es fes com a activitat de l’hora de menjador on tots hi participessin.

El projecte es va iniciar partint de la participació i implicació dels nens de l’escola a l’hora de projectar què era el que volien dibuixar en aquestes parets. Així doncs, es va fer tot un treball de selecció d’aquells dibuixos per escollir entre tots els que es creien més adients per a l’espai de les parets.

Es varen pintar entre tots els nens, i així no només deixaren la seva empremta a l’escola sinó que entre tots varen contribuir a fer-la més bonica.

Seguint aquesta premissa, des del projecte Fem escola, fem comunitat, el curs passat vàrem decidir renovar aquestes pintures que amb el temps s’avien anat degradant i espatllant. La primera idea va ser de fer en el pati de baix el nou anagrama que havia estrenat l’escola. En el mateix hi vàrem pintar l’escrit que ja constava en les antigues pintures però que mai s’havia escrit: cada nen un color i a l’escola un arc de Sant Martí.

Un cop pintat a la paret frontal, perquè només entrar ja es pogués visualitzar, vàrem passar a pintar les altres parets, amb la idea que el conjunt de totes elles donés un to harmònic i color a l’entrada de l’escola. Així, vàrem pintar-les amb els colors del mateix arc de Sant Martí però amb grans superfícies (donant un to de “plafons” de color), que visualment et condueixen al final cap a l’anagrama de l’escola.

Aquest treball s’ha portat a terme amb la participació i la implicació de mares de l’escola i un pare de l’escola, que han dedicat força temps a fer de l’escola un espai més agradable i més bonic.

Us animem a participar en el proper projecte, que tindrà lloc durant el segon trimestre, perquè és amb la suma de tots que podem fer d’aquest espai un lloc millor!

La comissió del Fem escola, fem comunitat.