El projecte “Fem escola, fem comunitat” facilita el contacte entre les famílies del centre, amb especial incís amb les nouvingudes.

La Fundació Carulla ha atorgat un dels VII Premis Francesc Candel a l’Escola Guillem de Montrodon de Vic, pel projecte «Fem escola, fem comunitat». L’acte de lliurament ha tingut lloc dijous 18 d’octubre al Pati Llimona de Barcelona i ha estat presidit per Xavier Bosch, director general per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya, i Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Lluís Carulla.

El jurat ha destacat que la iniciativa pretén convertir el conjunt de les famílies dels alumnes de l’escola en una comunitat d’entesa, de reconeixement i de coneixement mutu i, així, facilitar-ne el contacte real i no només tangencial. Al mateix temps, «Fem escola, fem comunitat» vol fer visibles les famílies d’origen no vigatà, tot buscant diferents estratègies i activitats per tal d’aconseguir una escola que, sent multicultural en essència, esdevingui més integradora i cohesionada.

Els premis Candel distingeixen projectes i experiències reeixits d’entitats i institucions que promoguin i estimulin la integració a la societat catalana de les persones estrangeres immigrades a Catalunya i que afavoreixin el civisme, la convivència, el coneixement del país (llengua, tradicions, geografia i història, valors socioculturals), la sensibilització sobre la cultura de la immigració, la participació de dones i joves immigrants, i una visió positiva de la immigració als mitjans de comunicació. La dotació és de cinc premis de 3.000 euros per cada una de les bones pràctiques premiades. Enguany, a la convocatòria s’hi han presentat un total de 81 propostes.

El jurat, que ha valorat un total de vuitanta-una propostes, l’ha integrat Imma Boj, Orland Cardona, Andreu Domingo, Carles Duarte, Najat El Hachmi, Josep Gonzàlez-Agàpito, Núria Llevot, Sandra Rodríguez i Laia Tomàs.

Osona.com