Salut promou un decàleg de consells d’alimentació saludable per a celebracions infantils

• El document proposa idees i receptes amb què gaudir de begudes i aliments sans i saborosos en festes de cloenda de curs, assoliments esportius i aniversaris

L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha elaborat un document en què recull una desena de recomanacions per facilitar un canvi en l’alimentació de les festes i celebracions infantils per tal que esdevinguin més saludables. El decàleg recull consells, trucs i receptes perquè els infants puguin gaudir de begudes i d’aliments sans i saborosos. De la mateixa manera, també es pretén que els adults intervinguin restringint o limitant la ingesta d’aliments superflus, ja que noconvé consumir-ne en excés.

Introduir fruites i verdures fresques de temporada, prèviament rentades, és un dels consells, així com també poder oferir propostes atractives i originals, ja siguin salades (coca de recapte, patés d’oliva i d’albergínia i truites de patates) o dolces (bols de macedònia, pa de pessic i sorbets gelats de fruita). Pel que fa a la beguda, es recomana servir aigua, llet, sucs de fruita naturals o batuts. En l’elaboració del pastís, s’aconsella escollir ingredients més saludables, com oli en lloc de mantega, i que contingui menys sucre.

El document reconeix la higiene i les normes de seguretat alimentària com aspectes rellevants a l’hora de preparar aliments per a infants, i apunta que caldria evitar elaboracions fetes amb ou cru o cremes i tenir en compte si els convidats tenen algun tipus d’al·lèrgia o intolerància. Per acabar, s’insta els adults a fer d’aquestes festes un espai de joc actiu i creatiu, amb materials i propostes atractives en què, per exemple, no faltin pilotes, pintures i estris per construir i crear, que, en definitiva, ajudin els infants a divertir-se i a aprendre jugant.

Aquest recull de consideracions vol, en part, augmentar el baix consum de fruites i verdures i reduir l’oci sedentari i l’elevada ingesta d’aliments rics en sucres, greixos i sal, factors que s’associen a un percentatge elevat de més pes en els infants.

Per a més informació: Festes divertides i saludables.

Podeu descarregar-vos el pdf aquí: 10 consells d’alimentació per a festes i celebracions infantils