El passat divendres 21 de març, Dia Mundial de la poesia, va tenir lloc a l’Atlàntida, un espectacle teatral de poesia dirigit per Teatrart i protagonitzat pels alumnes de cinquè i de sisè de les escoles de Vic.
Amb l’espectacle Tal poema farà un any es posava punt i final als tallers de poesia que els alumnes de cicle superior han realitzat durant aquest curs 2013-2014 a la Biblioteca Joan Triadú alhora que s’oferia als alumnes l’oportunitat de posar en escena, i davant de públic, els coneixements adquirits als tallers.
La quantitat d’alumnes participants (un total de 397) va comportar que l’espectacle de cloenda dels tallers de poesia es realitzés en dues sessions: la primera, a les 18:00 h. i la segona, a les 20:30 h., sessió aquesta darrera en què van participar els alumnes de cinquè de la nostra escola.
Per la part que ens toca, agraïm a tots els alumnes de cinquè del Guillem, així com als seus tutors (la Glòria Prat i en Xevi López) l’esforç i el treball realitzat durant aquest curs per fer possible un espectacle com el que vam tenir l’oportunitat de veure el divendres a l’Atlàntida.
Els alumnes de cinquè i de sisè de les diferents escoles de Vic, sota la direcció de Teatrart, ens van oferir un fantàstic espectacle, basat en poemes que seguien el cicle de les estacions, que va ens va fer gaudir de la poesia i va servir per acostar-nos a un gènere encara minoritari.
Els nois i noies de cicle superior de la nostra ciutat es van encarregar de demostrar que la poesia està a l’abast de tothom, que qualsevol persona en pot gaudir i pot comprendre l’essència que amaguen uns versos, i que la poesia no és un gènere a l’abast d’una elit intel·lectual sinó de qualsevol ciutadà.
Enguany, a més de l’objectiu d’acostar la poesia, d’una manera lúdica i amena, als nois i noies de cinquè i de sisè de primària, els tallers de poesia, a través d’aquest espectacle de cloenda, han servit perquè alumnes de diferents escoles participessin en un acte conjunt, col·laboressin i treballessin junts per aconseguir un mateix objectiu: oferir-nos un espectacle de poesia, acostar-nos a una altra manera d’entendre la poesia. Va ser un espectacle amè, divertit i meravellós; una autèntic espectacle d’interpretació poètica i d’expressió teatral, que va posar de manifest la diversitat de cultures que hi ha a la ciutat de Vic. Va ser emotiu veure passar, per l’escenari de l’Atlàntida, tants nois i noies, procedents de diferents escoles, de diferents cultures i orígens, tots ells recitant i interpretant poesia en català, tots ells protagonistes de l’espectacle.
Ningú va destacar per sobre dels altres: tots van tenir el seu paper, cadascun dels alumnes va interpretar un vers, un fragment de poesia i va esdevenir protagonista d’un espectacle que va traspuar poesia per tots cantons.
Tot i que els tallers de poesia són un servei que ja fa temps que la Biblioteca Joan Triadú, conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics, ofereix a les escoles (els tallers de poesia van néixer l’any 2002), aquest ha estat el primer any que s’han pogut cloure els tallers amb un espectacle de poesia com el que vam poder veure el passat divendres 21 de març, a l’Atlàntida. Una bona manera de celebrar el Dia Mundial de la Poesia.

Tal poema farà un any