Volem agrair a tothom que aquest diumenge ens ha acompanyat a l’hort de l’escola i al passeig pel costat del riu Gurri. Hem estat més de 150 entre pares, mares i alumnes.

Primer de tot hem inaugurat el nou sistema de reg de l’hort de l’escola, que permetrà aprofitar l’aigua de pluja. Tres pares “molt manetes” de la comissió han estat treballant aquests mesos per fer realitat aquest sistema juntament amb l’armariet del costat que permetrà guardar les eines. Durant la inauguració alguns alumnes ens han explicat les verdures que hi han plantat, com han crescut, com les reguen i que finalment se les mengen a l’hora del dinar.

Després hem anat xino-xano fins al Pont de ferro. Allí hem presentat en Carles Martorell, del Grup de Naturalistes d’Osona, que juntament amb en Jepi ens han permès descobrir algunes particularitats del bosc de ribera. Hem començat a caminar i hem baixat dues caixes niu que havíem col·locat fa pocs mesos. Hi hem pogut observar pollets de mallerenga blava.

De camí fins al pont d’en Bruguer hem pogut escoltar diverses espècies típiques d’ambients de ribera com el rossinyol comú, el rossinyol bord i el tallarol de casquet. També els típics ocells estivals com les orenetes i falcies i els ànecs collverds. També hem observat una tortuga de riu.

Seguidament ens hem endinsat per la roureda del Cantarell. Una roureda que compta amb uns roures de més de 200 anys i amb un elevat interès natural. Hem pogut gaudir de l’ombra dels arbres mentre hem pogut escoltar el pinsà i el pigot verd entre d’altres.

Després d’un pa amb xocolata hem emprès el camí fins el pont d’en Bruguer. Durant aquest tram hem pogut baixar dues caixes niu i contemplar ous i pollets de pardal xarrec. A l’arribar al pont en Carles ens ha posat una gravadora amb diversos cants d’ocell per intentar reconèixer-los.