Divendres es va celebrar la 18a edició de la bicicletada/caminada de les escoles de Vic per celebrar el Dia Mundial del medi ambient. L’activitat va comptar amb la participació de més de 300 nens i nenes de 8 escoles de la ciutat que pertanyen la Xarxa d’Escoles per la sostenibilitat de Vic (XESVIC).

La iniciativa s’ha portat a terme de manera ininterrompuda durant els darrers 18 anys i pretén ser una diada lúdica i educativa pels infants de la capital d’Osona i, a la vegada, prenguin consciència de la importància de conservar el nostre entorn.

Destacar que 318 nens i nenes van sortir a peu o amb bicicleta des de les seves escoles i d’aquesta manera van fer un desplaçament sostenible, fins arribar a un dels itineraris del riu Gurri. Fou en aquest indret on van poder participar de quatre tallers realitzats pel Centre d’Estudis els Rius Mediterranis i el Grup d’Anellament de Calldetenes, en els quals van poder conèixer quins peixos es poden trobar al riu; com ha evolucionat el riu en els darrers anys; identificar els ocells pel seu so i com es fa un anellament dels mateixos.

La jornada va acabar amb un parlament del regidor d’Educació, Àlvar Solà, que va destacar la importància de conèixer el nostre entorn per aprendre a conservar-lo, respectar-lo i estimar-lo.

Finalment es va entregar un petit obsequi a tots els participants, aprofitant que l’activitat coincidia amb la Setmana de Natura que es celebra arreu de Catalunya.

18a caminada pel medi ambient

Podeu trobar més fotografies a